Opbouwen proeven Hardenberg

5 April 2011 NieuwsVerslagen 2011  One comment

Zaterdagochtend 2 april 5.15 uur. De wekker gaat. Dat wordt een lange dag; Peter Zondag heeft met Niek Goverts en Team Hardenberg om 9.00 uur afgesproken. Hierdoor moet ondergetekende om 6.15 uur onderweg zijn om op de afgesproken tijd aanwezig te zijn. Omdat het rustig is op de weg ben ik al voor 8.30 uur bij Niek op het terrein. Nu is het wachten op Peter, Niek en Team Hardenberg. Als uiteindelijk Niek (als laatste) om 9.15 uur is gearriveerd kunnen we in de kantine de agenda voor de dag doornemen. (door Marco Kemmeren)


We besluiten om eerst naar de locatie in Duitsland te gaan aangezien daar de poort tot 12.00 uur open is. Daar aangekomen kijken we even rond en gaan vervolgens naar de verste uithoek van het terrein waar we willen beginnen met het uitzetten. Aangezien Peter al eerder heeft bewezen dat een Opel Vivaro niet voldoende terreinwaardig is stapt hij bij mij in en gaan we in het spoor van Niek naar ons beginpunt.

Of het aan het spoor van Niek of de aanwezigheid van Peter in mijn auto ligt weet ik niet maar ook de Toyota en de aanhanger zitten prompt vast. Terwijl de anderen beginnen met het zetten van de eerste palen en lint tref ik voorbereidingen om de auto met aanhanger uit het zware spoor en op het hardere gedeelte te krijgen. Na wat lierwerk met de auto van Niek als ankerpunt en vervolgens achter Niek op sleeptouw kunnen we weer aansluiten bij de rest en werken we naar voren toe met het parcours. Na het nodige overleg staat de basis erin en laten we de rest voor later in de week. Als laatste besluiten we om de route nog eens na te rijden en daarmee het routeboek te controleren. Na de laatste puntjes bekeken te hebben gaan we lunchen (rara wat eten ze graag in Duitsland?).


Tijdens de lunch bespreken we de verdere gang van zaken. Aangezien Peter en Niek nog een paar afspraken hebben gepland gaan Team Hardenberg en ikzelf naar de volgende proef. Deze ligt aan de andere kant van Hardenberg bij het dorp De Krim. Gelijk de verbindingsroute gereden om de benodigde tijd te controleren. Eenmaal aangekomen bij het beoogde perceel blijkt dit veel groter te zijn dan ik eerst vanaf het kaartje had ingeschat. Erik de Vogel rijdt met de Pajero van Jan Kelder een rondje en zet gelijk een aantal punten uit als referentie voor ons om de lijn uit te zetten.

Jan, Henri en ikzelf beginnen met het uitzetten van de buitenste lijn en gaandeweg krijgen we een beter beeld van het perceel en hoe de proef eruit gaat zien. Als Erik zijn ronde heeft gemaakt helpt hij mee de lijn af te werken. Als we aan het einde van de eerste lijn zijn is het alweer tijd om naar Hardenberg te gaan om daar nog een aantal zaken door te nemen. Samen met Niek en Peter, die inmiddels ook weer terug zijn, nemen we voor alle proeven en verbindingsroutes het tijdschema door.


Na de laatste zaken besproken te hebben – Team Hardenberg geeft aan morgen (zondag) verder te gaan op de De Krim- ga ik na 20.30 uur weer op huis aan. Ondanks dat het nu wat drukker is op de weg ben toch net voor 23.00 uur thuis en kan ik na een lekkere douche eindelijk mijn bed in.


Op zondag heb ik nog een groot deel van de dag nodig om alles te verwerken wat we zaterdagavond nog besproken hebben en om dit verhaaltje te schrijven. Tijdens het schrijven hou ik alle berichten in de gaten en zie dat Team Hardenberg ook op zondag weer hard gewerkt heeft en de proef in De Krim heeft afgewerkt. Klasse jongens, bedankt.
Tevreden over het resultaat van de afgelopen 2 dagen ga ik met een goed gevoel slapen (te laat) want morgen wacht weer mijn gewone werk.

Tot vrijdag.

One comment to Opbouwen proeven Hardenberg

  • henrie says:

    morgenvroeg om 0800(vrijdag) gaat TEAM HARDENBERG naar De Krim om het parcours wedstrijdklaar te maken,daarna naar Collendoorn om ook daar het parcours gereed te maken voor zaterdag en naar Itterbeck om te checken of het al uitgezette parcours te controleren en eventueel te herstellen.

Leave a reply

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>